از ASP کلاسيک تا ASP.NET ( بخش اول )
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 622
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 622
بازدید ماه : 1629
بازدید کل : 80269
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
چهار شنبه 10 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

از ASP کلاسيک تا ASP.NET ( بخش اول )

پيا ده سا زی نرم افزار تحت وب دارای سا بقه ای چندين سا له بوده و تا کنون دستخوش تحولات متعددی گرديده است . تما می تحولات بوجود آمده ، ريشه در سير صعودی نيا زها ومطرح شدن انتظا رات جديد از اينترنت و مهمترين سرويس آن يعنی وب دارد. اگر سال 1996 ميلادی را نقطه عطفی در زمينه طراحی و پيا ده سازی نرم افزارهای تحت وب بدانيم ، قطعا" می بايست به نقش تکنولوژی های متفا وت که امکا ن خلق آثار نرم افزاری بر روی بستر وب را فراهم نموده اند ، مرور مجددی داشت .
تکنولوژی ASP يکی از پيشکسوتا ن در اين زمينه می با شد. با عرضه تکنولوژی فوق و استقبا ل برنامه نويسان بيشماری در سطح دنيا، ASP بسرعت جايگا ه و مکانی رفيع را پيدا نمود. تکنولوژی فوق ، طی ساليان متما دی توانست به خيل عظيم نيازها بدرستی و بخوبی پاسخ دهد. ASP آن روز، که امروزه با نام ASP کلاسيک از آن يا د می گردد ، گرچه کا مل ترين  تکنولوژی در زمينه آفرينش آثا ر نرم افزار تحت وب نيست ، ولی قطعا" يکی از بهترين گزينه ها در اين زمينه می با شد. . ماحصل تما می تلاش های انجام گرفته شده طی سا ليان قبل ، انقلابی عظيم در زمينه بکارگيری نرم افزار های تحت وب از زاويه استفاده کننده بود. با توجه به رشد تصاعدی خواسته ها  و مطرح شدن نوع خاصی از انتظارات ، نياز به يک تکنولوژی قدرتمند تر بهمراه زير ساخت ها و چارچوپ های مناسب ، طی ساليان اخير بشدت احساس می گرديد. بر همين اساس شرکت ما کروسافت پروژه معروف دات نت را مطرح نمود. يکی از اهداف اساسی و مهم در پروژه فوق ، ارائه يک مدل و ساختا ر جديد برنامه نويسی تحت وب است . مدل فوق ، بستر مناسب برای گفتما ن برنامه ها بر روی بستر وب را ايجاد خواهد کرد ، چيزی که از آن بعنوان انقلابی ديگر در عرصه برنامه نويسی تحت وب نام برده می شود. در اين مقاله قصد پرداختن به شاخص ها ، ويژگی ها و شا ه کليدهای مطرح در دات نت را نداريم . هدف پرداختن به مواردی است که از منظر برنامه نويسان ASP حائز اهميت است . عرضه و معرفی ASP.NET بهمراه برخی ديگر از تکنولوژی ها در دات نت، کا نون توجه برنامه نويسان ASP قرار گرفته است . تمامی برنامه نويسا ن وب که تا کنون بکمک ASP آثا ر خود را خلق می کردند ، با نگا هی عميق و کنجکا وانه  بدنبال  ASP.NET هستند. برنامه نويسان، در مرحله اول تما يل دارند که با دستا وردها و امکا نات ASP.NET آشنا شده و قادر به استفاده از پتانسيل های ارائه شده در کوتا هترين زمان ممکن و با روشی کاملا" علمی باشند. در مرحله دوم می بايست تکليف ميليون ها صفحاتی را که توسط ASP کلاسيک ايجاد شده و تاکنون نيز به ارائه خدمات و مسئوليت های محوله ادامه می دهند ، روشن گردد.
در اين مقاله سعی خواهد شد که با ارائه يک مدل علمی و عملياتی ، منا سبترين روش ها بمنظور گذر از ASP کلاسيک و رسيدن به ASP.NET ، ارائه و بررسی گردد. با مطالعه مقاله فوق از يکسو با برخی امکانات و ويژگی های ASP.NET آشنا شده و از سوی ديگر نحوه گذر از ASP کلاسيک و پرداختن به ASP.NET نيز تبين خواهد شد.
 اهم مطالبی که در اين مقاله به آنها پرداخته خواهد شد بشرح ذيل می باشند:

  • ضرورت های حرکت به سمت ASP.NET . در ابتدا به اين پرسش مهم پاسخ داده خواهد شد که چرا می بايست بسمت دانت نت حرکت نمود؟

  • معرفی اوليه ASP.NET . در اين بخش به تشريح برخی از ويژگی های مهم دانت نت اشا ره خواهد شد .

  • تغييرات کليدی و اساسی بين ASP و ASP.NET. در اين بخش به بررسی برخی از تفاوت های مهم موجود بين دو تکنولوژی فوق اشا ره خواهد شد.

  • نحوه حرکت از ASP بسمت ASP.NET . در اين بخش نحوه تبديل برنامه های نوشته شده ASP توسط  VBScript تشريح می گردد . 

  • نحوه حرکت نرم افزارهائی که از عناصر COM استفاده می نمايند. در اين بخش نحوه تبديل و استفاده از عناصر Com بهمراه ASP.NET تشريح خواهد شد.

  • نحوه حرکت نرم افزارهائی که از بانک های اطلاعاتی استفاده می نمايند. در اين بخش نحوه تبديل و استفاده از با نک های اطلاعاتی در ASP.NET تشريح خواهد شد.

  • نحوه حرکت بصورت عملی  . نحوه عملی ترکيب کدهای نوشته شده ASP کلاسيک وASP.NET تشريح خواهد شد.

  • پاسخ به برخی سوالات متداول  در خصوص سازگاری بين ASP و ASP.NET

بخش اول : ضرورت های حرکت به سمت ASP.NET
بمنظور پا سخ به سوال فوق در ابتدا می بايست مشخص نمود که تکتولوژی فوق چه خدمات و امکاناتی را ارائه می دهد :
افزايش  قا بليت های  توسعه  و اعتماد . .با استفاده از دات نت قابليت اعتما د و توسعه  به شدت افزايش خواهد يافت .امروزه استفاده از تکنولوژی فوق در مزارع وب و باغ های وب ضرورت داشته و اين نوع برنامه ها می بايست همه روز و بصورت شبانه روزی خدمات خود را بصورت بهنگا م  ارائه نمايند.
▪ افزايش حداقل دو تا سه برابر کارائی  . با استفاده از تکنولوژی دات نت و صرفا"  با تبديل برنا مه های نوشته شده با ASP  به دات نت کارائی برنامه ها  به ميزان دو تا سه برابر افزايش خواهد يافت
▪ دارای ماهيتی کاملا" سازگار با مرورگرها . دات نت کاملا" سازگار با انواع مرورگرها بوده  و ضرورتی  به نوشتن کدهای اختصاصی  بمنظور مشاهده در يک مرورگر خاص  وجود نخواهد داشت .
▪ دارای کنترل های سرويس دهنده مورد حمايت ويژوال دات نت و امکانات مربوط به پيکربندی . ASP.NET  دارای مجموعه ای وسيع از کنترل های سرويس دهنده می باشد که با توجه به حما يت ويژوال دات نت از تکنولوژی فوق ، زمينه بکارگيری آسان آنها فراهم خواهد شد. در ضمن دات نت دارای امکا نا ت گسترده در زمينه پيکربندی اتوما تيک نيز می باشد.
▪ بکارگيری آسان کدها . صفحا ت و عنا صر طراحی شده بکا رگيری صفحات و حتی عناصر  را تسهيل خواهد بخشيد . نظير دستور معروف کپی
▪ اشکال ز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: از ASP کلاسيک تا ASP, NET ( بخش اول ),

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????